نحوه دریافت وام بافت فرسوده

قسمت هایی که از شهر که دارای خانه های با سن نسبتا بالایی هستند به قسمت بافت فرسوده شهر معروف هستند. این قسمت ها تقریبا در تمام شهرهای ایران وجود دارد. اگر شما سری به این قسمت ها بزنید متوجه خانه هایی با بافت قدیمی می شوید. این خانه ها هم از نظر ساخت نا امن هستند و هم ظاهر زیبایی به نمی دهند. در مقاله قبلی در خصوص ملک های بافت فرسوده و شرایط دریافت وام برای آنها صحبت کردیم. اکنون میخواهیم نحوه دریافت وام برای بافت فرسوده را توضیح دهیم.

 

*** اگر تمایل دارید در خصوص ملک هایی که به آنها وام بافت فرسوده تعلق میگیرد اطلاعات بیشتری کسب کنید به لینک زیر مراجعه کنید.***

لطفا توجه کنید اگر قصد دریافت وام بافت فرسوده دارید ثبت نام در سامانه الکترونیکی برای وام بافت فرسوده نوسازی مسکن اجباری است.

 

سامانه تحت نظر وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی برای آسان شدن مراحل درخواست تا دریافت وام نوسازی مسکن، یک سامانه الکترونیکی راه اندازی کرده است. از این سامانه برای ثبت‌نام تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن و بافت‌ فرسوده میتوانید استفده بکنید. برای این منظور باید به نشانی www.facility.udrc.ir مراجعه کرده و مراحل دریافت وام را طی کنید. در ادامه به بررسی مراحل میپردازیم. توجه کنید پیش از اقدام برای ثبت نام لازم است مدارک خود را آماده کنید و در زمان تشکیل پرونده ارائه دهیم. این مدارک را به طور کامل در ادامه این مطالب خواهید یافت.

 

مراحل ثبت نام در سامانه الکترونیکی برای وام

مراحل ثبت نام در این سامانه بسیار ساده است. شما در ابتدا لازم است وارد سامانه شوید و فرم متقاضی را پر کنید. سپس رمز عبور خود را از سامانه دریافت کنید و با این رمز عبور به قسمت ورود به سیستم وارد شوید. در این قسمت باید ثبت پرونده جدید را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را پر کنید.

 

مدارک مورد نیاز

قبل از ثبت نام در سامانه الکترونیکی برای وام بافت فرسوده تصاویر مدارک زیر را آماده کنید:

  • نقشه ۲۰۰۰/۱ موقعیت ملک در بافت فرسوده؛
  • پروانه ساختمانی (پشت و رو)؛
  • صفحه اول و دوم سند تک ‌برگی و یا صفحه اول و آخرین صفحه انتقالات سند دفترچه‌ای؛
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه و اسکن پشت و روی کارت ملی مالک/ مالکین یا وکیل قانونی آن‌ها؛
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه و اسکن پشت و روی کارت ملی همسر در صورت احراز شرایط زوجین جوان؛
  • اسکن قیم‌نامه در صورت احراز شرایط زن سرپرست خانوار؛
  • اسکن اساسنامه در صورت احراز شرایط تعاونی یا صندوق؛
  • اسکن گواهینامه در صورت احراز شرایط توسعه گر (انبوه‌ساز)؛
  • اسکن اسناد تجمیع املاک در صورت احراز شرایط تجمیع (هر کدام از صفحه‌ها اسکن جداگانه)؛
  • عکس گرفته شده از پروژه به منظور شناسایی مرحله اجرایی پروژه (تخریب، اسکلت‌بندی و تمام مراحل).

* کلیه مدارک و اسکن باید از نوع عکس و یکی از فرمت‌های jpg (jpeg)، png  و یا gif و حداکثر دارای حجم یک مگابایت (۱۰۲۴ کیلوبایت) باشد.

 

نکات مهم هنگام ثبت نام

متقاضی تسهیلات باید شخص حقیقی به نمایندگی دیگر مالکین یا وکلای آن‌ ها باشد و یا نماینده شخص حقوقی اعم از انبوه‌ ساز، تعاونی یا صندوق مهر متقاضی باید ابتدا مراحل ثبت‌ نام در سامانه را که قبلا ذکر شد طی کند تا بتواند یک پنل کاربری برای ثبت پروژه داشته باشد. برای ثبت پروژه باید از طریق لینک «ورود به سیستم» وارد پنل کاربری شوید و سپس اقدام به ثبت پروژه جدید کنید. در سیستم هر پروژه با یک پروانه ساختمانی تعریف می‌ شود یعنی برای هر پروژه باید یک پروانه دریافت کرده باشید. بدیهی است برای هر پروانه ساختمانی باید یک پروژه جدید ثبت شود. هر متقاضی می‌ تواند یک یا چند پروژه ثبت کند. پس از ثبت اولین مرحله، یک کد رهگیری برای پروژه فعلی تولید شده و در طول مراحل ثبت‌ نام از آن استفاده خواهد شد.

 

شرایط تجمیع چند ملک فرسوده در سامانه ثبت نام

اگر در پروژه‌ ای از تجمیع چند ملک بافت فرسوده در همسایگی یکدیگر استفاده شده است. باید اطلاعات تمامی آن املاک و مالکین آن‌ها ثبت و تصویر مدارک درخواستی در سایت بارگذاری شود.

 

امکان ویرایش

در هنگام ثبت پروژه امکان بازگشت به مراحل قبلی و ویرایش اطلاعات در صورت نیاز وجود دارد.

 

نکاتی در مورد ثبت نهایی

حتما توجه داشته باشید ثبت‌نام وام بافت فرسوده زمانی نهایی خواهد شد که در آخرین مرحله دکمه تایید نهایی را زده باشید. دقت کنید پس از تأیید نهایی امکان ویرایش وجود ندارد، بنابراین هنگام ثبت‌نام و ارسال مدارک نهایت دقت و توجه را اعمال کنید. هر پروژه یک کد رهگیری منحصربه‌ فرد دارد یعنی ثبت پروژه‌ها و تخصیص کد رهگیری به شخص مرتبط نیست بلکه به تعداد پروژه‌ ها بستگی دارد. امکان ذخیره مراحل ثبت‌ نام حین انجام کار وجود دارد. شما می‌توانید از پنل خارج شوید و زمان دیگری به ادامه کار بپردازید.

 

مجموعه اعتبارپرداز با سابقه سالها اجاره سندهای قانونی و کاملا کارآمد در سراسر کشور ایران به دنبال کمک به تمام هموطنان عزیزمان است.
توجه کنید اگر سند جهت وثیقه برای وام خود ندارید میتوانید سند مورد نظر را اجاره کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط اجاره سند مجموعه اعتبارپرداز با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴۱ تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *